1 marca 2017

Fundacja

Geneza

Ludzkie zachowanie jest skomplikowane i ma wiele wariacji. Dla większości z nas prawdziwa strona naszej osobowości pozostaje nieodkryta przez całe życie. Nie znamy swojej prawdziwej strefy “cienia” i strefy swobodnego działania, głównych hamulców, obszarów rozwojowych, a tym samym talentów i silnych stron. A jeśli już je poznamy, to z trudem przychodzi nam ich twórcze wykorzystanie w kształtowaniu swojego życia osobistego i zawodowego. Niejednokrotnie też stajemy się ekspertami od własnych wad, słabych stron, błędów i marnujemy życie na nieustannych próbach walki z nimi, pozostawiając to, co mamy do zaoferowania światu w zapomnieniu.
Wrażliwi na niebezpieczne zjawiska, jakimi są nieobecność i presja, stworzyliśmy Fundację LifeSkills. Jej celem jest stworzenie ośrodka użytecznych systemów programowania zmiany dla decydentów, ich zespołów, a także dla rodziców i młodzieży w duchu użytecznych życiowo kompetencji XXI wieku.

Projekty

Scalamy projekty takie jak:

  1. nowo utworzone Rodzinne Liceum Ogólnokształcące LIFESKILLS Nr 1 w Warszawie wraz z zapleczem franczyzowym;
  2. ośrodek uważnej mediacji i mentoratu dla zmian oraz sukcesji;
  3. edukacja medyczna, ratunkowa oraz z zakresu uważności;
  4. impresariat artystyczny nowej kategorii scenicznej Mentoring Theater;
  5. oficyna wydawnicza;
  6. start-upy i eksperymenty z firmami badawczo – rozwojowymi z kraju oraz zagranicy.

Cele statutowe:

  • wdrażania programów poszerzających podstawy programowe w edukacji publicznej i niepublicznej o kompetencje, umiejętności praktyczne, niezbędne w życiu codziennym i karierze zawodowej,
  • wdrażania nowoczesnych, krajowych i światowych form edukacji – w tym diagnostyki potrzeb edukacyjnych – oraz pozyskiwania środków, zasobów i licencji krajowych i zagranicznych,
  • wspierania, promowania i organizowania edukacji i doradztwa medycznego dla wszystkich zainteresowanych,
  • propagowania zasad prawidłowego postępowania w stanach nagłych
    i zapobiegania ich wystąpieniu, a także edukacji w zakresie medycyny rodzinnej, ratunkowej, oraz medycyny katastrof i środowiskowej,
  • integrowania formalnej ścieżki kształcenia z aktualnymi wymogami rynku pracy i doradztwa w tym zakresie,
  • podnoszenia umiejętności: wykorzystania aparatu matematycznego; współdziałania zespołowego i komunikacji międzyludzkiej; przenikliwego myślenia oraz przywództwa,
  • kreowania strategii edukacyjnych dla wszystkich uczestników procesu dydaktycznego, a w szczególności dla młodzieży i rodziców,
  • rozwijania kapitału intelektualnego rodziny,
  • wdrażania programów osobistego rozwoju, nastawionych na kreowanie samodzielnych i szczęśliwych ludzi,
  • rozwijania kapitału relacyjnego i tworzenia środowiska dla projektów zawodowych,
  • wspierania i promowania samodoskonalenia, podnoszenia wiedzy i rozwijania kwalifikacji w ochronie zdrowia oraz innych zawodach wymagających kształcenia ustawicznego,
  • propagowania zasad etyki w biznesie, karierze i przywództwie,
  • opracowywania, budowania oraz wspierania projektów sidowych, start-upowych i badawczych,
  • kreowania atmosfery do rozwoju intelektualnego oraz popularyzowania idei udziału w stażach, praktykach i wolontariatach,
  • promocji idei społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility),
  • prowadzenia wszystkich powyższych działań również na rzecz osób niepełnosprawnych, ze szczególnym uwzględnieniem ich oczekiwań, potrzeb oraz ograniczeń.

Sprawdź nasze najnowsze wpisy